fbpx

Test marketingového riaditeľa

 

 

 

 

 

 

&nbsp


10 OTÁZOK

Marketingový test pre všetkých ľudí, ktorí si chcú overiť svoje marketingové znalosti. V teste môžete získať 0 - 100 %.

Predstavte si, že ste manažér spoločnosti Apple, ktorá má 15 % podiel na trhu. Váš konkurent, Dell, má 20 % podiel na trhu. Dajme tomu, že obe firmy vyrábajú štyri druhy produktov, a to smartfóny, počítače, tablety a mp3 prehrávače. Vedenie chce, aby ste do 5 rokov zvýšili podiel na trhu na 20 % a dotiahli sa tak na Dell. Akým spôsobom by ste to dosiahli?
Predstavte si, že ste marketingový manažér v spoločnosti Harley Davidson. Máte za úlohu predať viac motoriek, a preto sa rozhodnete investovať finančné prostriedky do reklamy. Na akú cieľovú skupinu sa budete primárne zameriavať?
Predstavte si, že ste marketingový manažér McDonald’s. Ktorý z týchto dvoch typov zákazníkov je pre vás momentálne najdôležitejší?
Predstavte si, že pracujete pre značku Adidas a idete investovať 5 miliónov eur do reklamy, aby ste predali ešte viac produktov pre cieľovú skupinu od 15 do 60 rokov. Ktoré médium bude priemerne z pohľadu investovaných finančných prostriedkov pre značku z dlhodobého hľadiska najziskovejšie?
Pracujete pre poisťovaciu značku Kooperativa, ktorá je 5. najväčšia poisťovňa v SR (údaj je vymyslený). Viete, že priemerný klient Kooperativy využíva priamo od Kooperativy 3 produkty = poistenie A, B a C. Avšak priemerný klient za všetky poisťovne dokopy v SR využíva až 6 produktov. To znamená, že priemerný klient Kooperativy využíva 3 produkty od Kooperativy a ďalšie 3 produkty od konkurencie. Z pohľadu efektívnosti, čo by ste ako marketingový riaditeľ urobili?
Pracujete ako marketingový riaditeľ pre značku oblečenia Zoot, ktorá sa prvýkrát rozhodla vytvoriť marketingovú kampaň. Váš objem finančných prostriedkov pre marketingovú komunikáciu je rozdelený takto: 40 % na aktivačné kampane (zamerané na produkt, racionálnu komunikáciu, cielenú komunikáciu - tarketing) vs. 60 % na imidžové kampane (zamerané na emóciu, masovú komunikáciu). Zistili ste, že pri aktivačných kampaniach ste z každého investovaného 1 € získali späť 2 €. Pri imidžových kampaniach ste z každého investovaného 1 € získali späť 0,15 €. Aktivačné kampane boli ziskové, imidžové nie. Ako by ste vynaložili finančné prostriedky pri ďalšej kampani, ak by bolo vašim cieľom rásť?
Percento verných zákazníkov značky určuje jej silu, nie veľkosť značky.
To, kto je konkurencia značky, závisí od toho, ako sa značka pozicionuje na trhu.
Veľké značky majú v kategórii odlišné typy zákazníkov po demografickej a psychografickej stránke. (Napríklad značky v kategórii fastfoodov – McDonald’s, Subway, PizzaHut, KFC.)
Aby boli značky v dnešnom svete úspešné, musia mať priamy, hlbší a osobnejší vzťah so svojimi zákazníkmi.
Ktorý výrok na vás sedí najviac?
Kam si prajete zaslať výsledky? Uveďte email:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

.